راهنمای خرید پرده اداری + ویژگی ها و مدل ها

پرده اداری در اتاق

دفتر کاری را تصور کنید که دارای پرده‌ای نا‌مناسب است که انعکاس نور شدید روی مانیتور‌ها باعث ایجاد اختلال در فعالیت کارمندان شده، افراد هیچ حریم خصوصی‌ای در آن فضا ندارند و شما هیچ انسجامی را در محیط حس نمی‌کنید؛ این شرایط همه بیان‌کننده این است که پرده صرفا یک عنصر دکوراتیو نیست و نقش مهمی در تنظیم نور، حفظ حریم خصوصی و خلق هویت بصری در محیط دارد. 

اگر قصد دارید دفتر کاری شما تاثیر مثبتی روی کارمندان و مراجعین داشته باشد به پرده‌ها فراتر از یک عنصر دکورایتو نگاه کنید و به کارایی آن و بهره‌وری فضا توجه ویژه داشته باشید.

در ادامه اطلاعاتی راجع به نکات مهم در خرید پرده اداری، انتخاب رنگ و طرح مناسب و نحوه‌ی نگهداری از این پرده‌ها ارائه خواهد شد.

نکات مهم در انتخاب پرده اداری

انتخاب هوشمندانه پرده اداری نقش بسزایی در ایجاد فضای کاری حرفه‌ای و دل‌پذیر خواهد داشت. در ادامه نکات مهمی که در هنگام خرید پرده اداری باید به آن‌ها توجه ویژه داشت بررسی خواهد شد:

  • اندازه گیری دقیق پنجره: اندازه‌گیری ابعاد پنجره به روش نصب پرده بستگی دارد که به طور کلی به دو صورت داخل قاب و بیرون قاب انجام می‌شود. برای پرده‌هایی که قرار است داخل قاب نصب شوند عرض و ارتفاع داخل قاب را در چند نقطه اندازه بگیرید و کم‌ترین مقدار را به عنوان معیار برای اندازه‌ پرده قرار دهید. برای پرده‌هایی که بیرون قاب نصب می‌شوند عرض قاب را اندازه گرفته و به منظور پوشش مناسب پرده به آن 10 تا 20 سانتی‌متر اضافه کنید و برای ارتفاع از بالای قاب تا جایی که می‌خواهید پرده ادامه داشته باشد را اندازه بگیرید.
  • در نظر گرفتن ارتفاع سقف و ابعاد اتاق: در صورتی که ارتفاع محیط محل نصب پرده کوتاه است توصیه می‌شود پرده از سقف تا روی زمین ادامه داشته باشد تا از این طریق ارتفاع محیط بیش‌تر به نظر برسد؛ این در حالی است که پرده‌های افقی یا کرکره‌ای بیش‌تر مناسب محیط‌هایی با سقف‌های بلند می‌باشند. استفاده از پرده‌های روشن در اتاق‌های کوچک باعث خواهد شد تا فضا دل‌باز‌تر به نظر برسد.
  • ملزومات همراه پرده: در هنگام خرید پرده اداری حتما به جنس ریل یا میله پرده، اتصالات و یراق‌آلات، بند نگه‌دارنده و سیستم قفل‌کننده توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید طولانی مدت بدون مشکل از پرده خریداری شده استفاده کنید.
  • انتخاب جنس مناسب و قابلیت شست‌و‌شو: با توجه به شرایط ویژه دفاتر کاری توصیه می‌شود پرده‌های با دوام و قابل شست‌و‌شو انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی نظافت پرده‌ها را انجام دهید.
  • مقاومت در برابر نور خورشید و تغییر رنگ: یکی از مواردی که باید به آن دقت داشت مقاومت این پرده‌ها نسبت به نور خورشید می‌باشد که یک انتخاب آگاهانه باعث می‌شود بتوانید از پرده خود بدون تغییر رنگ برای سال‌های طولانی استفاده کنید.
  • مقاومت در برابر گرد و غبار و آلودگی: شرایط محیط‌های اداری و دفاتر کاری به صورتی است که احتمال آلودگی با گرد و غبار در پرده‌های اداری بسیار بالا‌ست و تهیه پرده از پارچه‌هایی که گرد و غبار‌گیر نیستند، انتخاب مناسبی خواهد بود.
  • ضمانت خرید و بودجه: در ابتدا باید بودجه خود را با قیمت پرده‌ها سنجید و سپس سراغ سایر موارد رفت. نکته‌ای که به حفظ بودجه شما کمک خواهد کرد انتخاب پرده‌های با ضمانت می‌باشد زیرا برای سال‌ها شما نگرانی‌ای بابت پرده خریداری شده و ماندگاری آن ندارید.

انتخاب رنگ و طرح مناسب

در انتخاب رنگ و طرح پرده اداری نباید صرفا زیبایی پرده در نظر گرفته شود زیرا این ویژگی‌ها باید با محیط هماهنگ باشند و علاوه بر این در روحیه کارکنان، میزان تمرکز و حرفه‌ای به نظر رسیدن فضا تاثیر مثبتی داشته باشند. در انتخاب رنگ و طرح پرده اداری به این نکات توجه داشته باشید:

  • هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون مانند مبلمان و رنگ دیوار‌ها
  • انتخاب مناسب پرده بر اساس سبک دکوراسیون محیط اداری(مدرن، کلاسیک، مینیمال و…)
  • انتخاب رنگ مناسب جهت بالا بردن حس آرامش و بهره‌وری در کارکنان
  • هماهنگی طرح و رنگ پرده با لوگو و هویت بصری شرکت

اتاق اداری مبله با پرده اداری

توجه به نورپردازی فضا و قابلیت تنظیم نور

نور بیان صامت فضاست و استفاده درست از آن یک هنر محسوب می‌شود. در محیط‌های اداری به منظور جلوگیری از خستگی چشم باید از نور طبیعی و مصنوعی به طور هم‌زمان استفاده کرد به همین دلیل است که پرده‌هایی با قابلیت تنظیم نور در محیط‌های اداری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در فضا‌هایی که نیاز به نور طبیعی بیش‌تری دارند استفاده از پرده‌های که اجازه عبور نور را به داخل می‌دهند مثل پرده‌های توری، انتخاب منطقی‌ای خواهد بود. استفاده از پرده‌هایی که جنس ضخیم‌تری دارند در فضا‌هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی ‌باشد، یک تصمیم جذاب خواهد بود.

حفظ حریم خصوصی

به همان اندازه که تنظیم نور و هماهنگی با دکوراسیون در انتخاب پرده اداری مهم است، قابلیت حفظ حریم خصوصی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا پرده با این ویژگی می‌تواند یک محیط پر‌ازدحام را به یک فضای حرفه‌ای تبدیل کند.

کاربری فضا

پرده اداری مانند تابلو نوع کاربری اتاق‌های اداره عمل می‌کند زیرا شما می‌توانید با یک نگاه به پرده متوجه نوع کاربری آن فضا شوید به عنوان مثال اتاق‌های کنفرانس باید دارای پرده‌هایی باشند که قابلیت کنترل نور و حفظ حریم خصوصی را داشته باشند؛ این در حالی است که یک محیط کار باز نیاز به پرده‌ای دارد که نور را به صورت ملایم به داخل هدایت کند و محیطی پویا را خلق کند. پرده مناسب استفاده در اتاق‌ مدیریت و اتاق جلسات  باید رسمی، کاربردی و شیک باشد به عنوان مثال پرده‌های زبرا، شید رول و کرکره‌ای انتخاب‌های جذابی برای این فضا‌ها خواهند بود.

ضمانت و بودجه

اولین قدم در انتخاب و خرید پرده اداری تعیین بودجه می‌باشد زیرا در ابتدا شما باید به مبلغی که قصد دارید برای خرید پرده هزینه کنید آگاهی داشته باشید و بعد به سراغ سایر نکات خرید مثل نیاز محیط و قابلیت‌های پرده و … بروید.

به منظور داشتن یک خرید مطمئن از نظر قیمتی توصیه می‌شود قیمت پرده انتخابی خود را از فروشگاه‌های مختلف استعلام گرفته و بعد اقدام به خرید از فروشگاهی کنید که علاوه بر قیمت مناسب دارای پرده‌های با کیفیت و هم‌راه با ضمانت‌نامه می‌باشد.

نکته‌ای که در هنگام خرید نباید از آن غافل شد توجه به هزینه نصب و نگهداری پرده می‌باشد زیرا در صورتی که این مبالغ را در نظر نگرفته باشید ممکن است قیمت نهایی پرده با بودجه شما هم‌خوانی نداشته باشد.

راهنمای خرید پرده اداری بر اساس انواع آن

تنوع در پرده‌های مورد استفاده در فضا‌های اداری بسیار زیاد است اما نکته‌ی بسیار مهم در انتخاب پرده اداری تناسب بین پرده با کاربری فضا، میزان نور مورد نیاز و سبک دکوراسیون می‌باشد. در جدول زیر به صورت خلاصه به معرفی پرده‌های مناسب فضا‌های اداری پرداخته شده است:

نوع پرده مزایا مکان مناسب استفاده
پرده کرکره‌ای تنظیم نور، دوام بالا و ظاهر رسمی اتاق مدیریت و فضا‌های مدرن
پرده شید رول ظاهر شیک و مینیمال، تنظیم نور و امکان چاپ لوگو اتاق جلسات و فضا‌های مینیمال
پرده زبرا ظاهر مدرن و تنظیم نور آسان دفاتر کوچک و فضا‌های کاری مدرن
پرده پارچه‌ای عایق حرارت، ظاهری لوکس و رسمی سالن کنفرانس و اتاق مدیریت
پرده عمودی(لوردراپه) تنظیم نور آسان فضای کار باز و شرکت‌های با پنجره بزرگ
پرده هوشمند استفاده آسان، ظاهری مدرن دفاتر کاری لوکس و فضا‌های دارای دارای سیستم هوشمند

پرده اداری کرکره ای

تنوع جنس

پرده‌های اداری از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مناسب استفاده در فضا‌های متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی چند مورد از متریال‌های پرده‌های اداری خواهیم پرداخت:

  • پرده پارچه‌ای: معمولا این سبک پرده‌ها از جنس مخمل، کتان یا حریر می‌باشند که مدل‌های ضخیم‌تر جهت استفاده در فضا‌های رسمی مناسب‌تر هستند.
  • پرده کرکره‌ای فلزی یا چوبی: این مدل پرده‌ها از تیغه‌هایی از جنس آلومینیوم یا چوب ساخته می‌شوند که ویژگی بارز آن‌ها مقاومت بالای آن‌ها می‌باشد.
  • پرده شید و زبرا: بیش‌ترین متریالی که در ساخت این دو مدل پرده استفاده می‌شود، پلی استر می‌باشد که در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته و نور وروردی به فضا را به شکل مناسب تنظیم می‌کند.
  • پرده عمودی لوردراپه: پرده‌های لوردراپه از جنس‌های مثل پارچه‌ای، PVC یا پلی استر در بازار موجود هستند که برای استفاده در پنجره‌های بزرگ انتخاب جذابی خواهند بود.

بر اساس مدل و طراحی

هر مدل پرده با توجه به سبک طراحی و ویژگی‌هایی که دارد مناسب استفاده در مکان‌های متفاوت اداری می‌باشد که در ادامه به بررسی انواع پرده در فضا‌های اداری خواهیم پرداخت:

پرده‌های کرکره‌ای (فلزی و چوبی)

مزایا: تنظیم دقیق نور، دوام بالا و طراحی رسمی

معایب: نظافت سخت و قیمت بالای مدل چوبی

مکان مناسب: اتاق مدیریت و فضای مدرن

پرده‌های زبرا 

مزایا: قابلیت تنظیم نور و طراحی مدرن

معایب: دوام کم‌تر نسبت به پرده کرکره‌ای

مکان استفاده: دفاتر کوچک و فضا‌های کاری مدرن

پرده‌های شید 

مزایا: امکان چاپ طرح و لوگو، کنترل نور و ساده و شیک

معایب: تنظیم نور کم‌تر نسبت به پرده زبرا

مکان استفاده: اتاق جلسه و محیط‌های مینیمال

پرده‌های لوردراپه 

مزایا: تنظیم نور آسان

معایب: جذب گرد و غبار در نمونه‌های پارچه‌ای

مکان استفاده: فضای کار باز

پرده‌های رومی 

مزایا: ظاهر شیک و رسمی و کنترل مناسب نور

معایب: قیمت بالا نسبت به سایر مدل‌ها و نظافت سخت

مکان استفاده: اتاق مدیریت و جلسات، سالن‌های انتظار و مناسب فضا‌های اداری با دکوراسیون خاص

پرده‌های تصویری و چاپی

مزایا: زیبایی بصری و خاص بودن، امکان چاپ لوگو و طرح دلخواه

معایب: قیمت بالا‌تر نسبت به مدل ساده و در صورت چاپ نا‌مناسب امکان کم‌رنگ شدن چاپ

مکان استفاده: دفاتر برندینگ و اتاق مدیریت، محیط‌های تجاری و فضا‌های خاص مثل اتاق جلسات

پرده‌های مدرن و جدید

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن اهمیت پرده در دکوراسیون و طراحی، تغییرات زیادی در زمینه تولید پرده‌هایی با ویژگی‌های خاص صورت گرفته است که نتیجه این پیشرفت شامل انواع پرده‌های زیر می‌باشد:

  • پرده‌های هوشمند و اتوماتیک
  • پرده‌های ضد حریق
  • پرده‌های عایق صدا

استفاده از پرده اداری در یک اتاق

راهنمای انتخاب رنگ پرده اداری

یکی از عواملی که در روحیه کارکنان و برداشت مشتریان از محیط کاری تاثیر زیادی خواهد داشت رنگ پرده اداری خواهد بود. در ادامه به بررسی رنگ مناسب پرده اداری خواهیم پرداخت:

  • رنگ های خنثی(سفید، خاکستری، بژ): این رنگ‌ها هم‌خوانی بالایی با انواع دکوراسیون دارند اما استفاده بیش از حد محیط را سرد و بی‌روح نشان می‌دهد.
  • رنگ های ملایم:(آبی روشن، سبز روشن): باعث ایجاد احساس آرامش در فضا می‌شود ولی نکته‌ی منفی این رنگ‌ها این است که استفاده نا‌درست از آن‌ها محیط را بی‌انرژی و یک‌نواخت خواهد کرد.
  • رنگ های انرژی بخش(زرد، نارنجی): باعث افزایش انگیزه و خلاقیت در کارکنان خواهد شد اما از طرف دیگر استفاده بیش از حد از آن‌ها کاهش تمرکز را به دنبال خواهد داشت. توصیه می‌شود استفاده از این رنگ‌ها به صورت محدود باشد.

چرا انتخاب پرده مناسب برای فضای اداری مهم است؟

پرده‌های اداری نه‌تنها در تنظیم نور و ایجاد فضایی آرامش‌بخش برای کارکنان نقش دارند، بلکه با حفظ حریم خصوصی از دیده شدن فضای داخلی جلوگیری می‌کنند. همچنین، انتخاب مناسب پرده می‌تواند جلوه‌ای حرفه‌ای به دکوراسیون شرکت ببخشد و به کنترل دما و کاهش مصرف انرژی کمک کند. علاوه بر این، برخی از مدل‌های پرده با کاهش آلودگی صوتی، محیطی آرام‌تر و تمرکز بیشتری را برای کارکنان فراهم می‌کنند.

تهیه پرده اداری از فروشگاه پرده نامی

اگر قصد خرید پرده اداری را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به سایت مجموعه پرده نامی سر بزنید تا با مناسب‌ترین قیمت، جذاب‌ترین و مدرن‌ترین پرده اداری را برای محیط کاری خود تهیه کنید. از مزایای خرید از مجموعه پرده نامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاوره تخصصی رایگان
  • ارسال کاتالوگ و نمونه پارچه به محل شما
  • اندازه‌گیری رایگان
  • نصب توسط افراد خبره
  • ضمانت‌نامه سه ساله

پرسش‌های متداول درباره انتخاب پرده اداری

چه نوع پرده ای برای اتاق مدیریت مناسب است؟
پرده‌های شید، زبرا و کرکره‌ای مناسب اتاق‌های مدیریت می‌باشند.

کدام نوع پرده اداری ارزان‌تر هست؟
پرده شید ساده و پرده زبرا ساده

شکیلترین مدل پرده اداری کدام است؟
پرده زبرا لوکس

چه رنگ پرده‌ای برای فضای کار مناسب است؟
رنگ‌های خنثی(خاکستری، بژ و کرم) و رنگ‌های ملایم(آبی و سبز)

چگونه پرده اداری را تمیز کنیم؟
نحوه نظافت پرده اداری بستگی به نوع پرده دارد ولی به طور کلی پرده‌های اداری با جارو‌برقی، دستمال مرطوب یا در صورت نیاز شست‌و‌شو با آب و شوینده ملایم قابل نظافت می‌باشند.

قیمت پرده اداری چقدر است؟

  • پرده شید: 370.000 تومان تا 440.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • پرده زبرا: 420.000 تومان تا 870.000 تومان به ازای هر متر مربع
  • پرده کرکره‌ای: 350.000 تومان به بالا به ازای هر متر مربع

نحوه نصب پرده اداری چگونه است؟
نصب پرده اداری با اندازه‌گیری محل نصب شروع شده و مراحل بعدی شامل نصب براکت نگهدارنده روی دیوار یا سقف، قرار دادن پرده در براکت و تنظیم مکانیزم باز و بسته شدن پرده می‌باشد.

آیا پرده زبرا برای فضای اداری مناسب است؟
بلی با توجه به طراحی مدرن و قابلیت تنظبم نور، پرده‌های زبرا جزو پرده‌های اداری پر‌طرفدار به حساب می‌آیند.

بهترین رنگ پرده برای دفتر کار چه رنگی است؟
رنگ‌های خنثی(خاکستری، کرو و بژ) و رنگ‌های ملایم(آبی و سبز) و سرمه‌ای

Picture of تحریریه پرده نامی
تحریریه پرده نامی
ما با سال‌ها تجربه در فروش و مشاوره تخصصی انواع پرده از جمله پرده‌های شید، زبرا و اداری، تلاش می‌کنیم با تولید محتوای دقیق، کاربردی و مبتنی بر دانش فنی، به مخاطبان خود در انتخاب بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی کمک کنیم و منبعی معتبر برای اطلاعات حوزه پرده‌های مدرن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.